Seçkin Danışmanlık

Amaç:

Temel amaç, yöneticilere bir işletmenin mali performansını ölçebilme ve doğru soruları sorma ile ilgili becerilerin kazandırılmasıdır..

Yöntem:

Tabloların birbirleri ile ilişkilerinin kurulabilmesi ve çapraz kontrol yöntemlerinin kullanılması, örnekler üzerinden anlatılmaktadır.
Her aşamada excel vakaları çözülecektir.

İçerik:

1-Mali Tabloları Okumaya Başlamadan Dikkat Edilecek Noktalar

Yapılması gereken ön kontroller
Hesapların ana kodları ve işleyişindeki temel mantık

2-Gelir Tablosunu okumak ve analiz etmek

2.1 Gelir tablosu kalemleri
Gelir, Gider ve Maliyet hesapları ayrımı
Gelir tablosu hesaplarını etkileyen girdiler ve dikkat edilmesi gereken noktalar

2.2 Gelir tablosu analizi
Yatay ve Dikey analiz nedir? nasıl yapılır?
Karlılık göstergeleri nelerdir ve nasıl yorumlanır?
Gelir tablosu analizinde izlenmesi gereken yol.
Excel Formüllü tablolar üzerinde örnek çalışma.

3-Bilançoyu okumak ve analiz etmek

3.1 Bilanço Hesapları
Aktif ve Pasif Hesaplar nasıl okunur?
Sermaye Hesapları nelerdir?
Bilanço dipnotlarında dikkat edilecek noktalar.
Excel Formüllü tablolar üzerinde örnek çalışma.

3.2 Bilanço Analizi
Likit durum ile ilgili göstergeler
Faaliyet ile ilgili göstergeler
Borçlanma ile ilgili göstergeler
Karlılık ile ilgili göstergeleri
Sektörel ortalamalar
Sağlıklı bilanço göstergeleri
Excel Formüllü tablolar üzerinde örnek çalışma.

4-Şirket Değerini Saptanması ve sektörel karşılaştırmalar

Şirket değerlemede kullanılan temel oranlar.
Sermayenin karlılığı, sektörel açıdan ve ekonomik koşullar açısından değerlendirme.
Sektörel ve dönemsel ortalamalar.
Borsa takip ekranları üzerinden ve excel üzerinden örnek çalışma

5-Nakit Akım tabloları, yatırım kararları ve büyümenin finansmanı ilişkisi

Faydalı “Nakit Akış” çalışması nasıl yapılır?
Büyümenin planlanması ve finansmanı.
Nakit akım ek tablolar ve rapor örnekleri
Excel Formüllü tablolar üzerinde örnek çalışma.

Eğitim Uzmanı: Bahar PEKEL..

İTÜ Endüstri Fakültesi İşletme Mühendisliği bölümünden 1987 yılında mezun oldu. Yüksek Lisansını İstanbul Üniversitesinde tamamlayan Pekel bu tarihden itibaren 25 yıl boyunca çeşitli kurum ve kuruluşlarda yönetici kademelerinde görev yaptı. 2004 yılında iş adımı derneklerinde eğitimler vermeye başladı.2009 yılında Pekel Yönetim Danışmanlık şirketini kurdu.Üretim işletmelerinde yönetimin sonuçları ölçebilmesi ve geleceğe yön veren kararları alabilmesi için ; ölçülebilir bir sistem kurulması ve sistemin,hem maliyet muhasebesi ve hemde ERP ile uyumlu hale getirilmesi konularına yoğunlaşmıştır.
“Performans Kriterlerinin Oluşturulması” ve “Maliyet Yönetimi”,”Bütçeleme ve Nakit Akış Yönetimi”,Satış Kanalları Bazında Karlılık Yönetimi” ,”Hedeflerle Yönetim”,Üretim Verimliliği Ölçümü” “Mali Tabloların Girişimci Gözü ile Analizi gibi bir çok danışmanlık projesini başarı ile yürütmüştür. Yıllardır profesyonel yaşamının yanı sıra işadamlarına yüzlerce seminer veren Bahar Pekel;özel sektörde bir çok üretim firmasının yanı sıra , kamu sektöründe de İstanbul Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Haydarpaşa Numune Hastane’lerinde bilgi alt yapısı kurulması ve mali analiz konularında yönetim danışmanlığı yapmıştır.Özel ilgi alanları tiyatro ,şiir ve İstanbul tarihidir.
Eğitimlerinde, eski bir amatör tiyatrocu olarak, eğlendirerek, kilit bilgileri aktarmaktadır. Satış ve Pazar gerçeklerine yönelik bir teknik donanımın yanı sıra, animasyon ve uygulama çalışmaları ile desteklenmiş “work shop” yöntemini kullanmaktadır..

Eğitim İnteraktif olarak yapılacaktır.

YÖNTEM:

Katılmak için bilgisayarınızda "Zoom Video Conference" programı kurulu olmalıdır.

Yer : Webinar

 2024 Cuma-Cumartesi (10.00-16.00)

EĞİTİME KATILIM ÜCRETİ

7800 TL + KDV (%20)

AKBANK Kartal Çarşı Şubesi (Pekel Yönetim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.)
IBAN No: TR56 0004 6001 6188 8000 3239 86

Katılmak isteyen kişilerin aşağıdaki katılım formunu doldurup katılım bedelinin yatırıldığına dair banka dekontu ile birlikte en geç  2024 tarihi saat 12:00'a kadar Ahmet AY'a (Tel: 0544 417 4948) (mail: kayit@pekeldanismanlik.com) iletmeleri gerekmektedir.

KATILIM FORMU

KATILIMCININ:
AdıSoyadı :
Firmadaki Görevi :
Firma Ünvanı (Tamolarak):
Adresi :
V.Dairesi&Numarası :
E-Mail :
Telefon; GSM :

▪ Bu eğitim kurum içi olarak da verilmektedir.
• Seminer notları mail adresine gönderilecektir.
• Dijital sertifika eğitim sonunda mail adresine gönderilecektir.
▪ Kesin kayıt ödemenin gerçekleşmesi ile yapılmış olur.
▪ Programa katılmaktan vazgeçen katılımcı bunu en geç, eğitim tarihinin 2 işgünü öncesinden Pekel Danışmanlık’a yazılı olarak bildirmek zorundadır. Daha sonraki iptaller geçerli olamayacak ancak katılımcı değişikliği mümkün olabilecektir..
▪ Pekel Danışmanlık önceden bilgilendirmek suretiyle gerektiğinde eğitmeni ya da seminer salonunu değiştirme, programı iptal etme veya erteleme hakkını saklı tutar. Programın iptal edilmesi durumunda banka hesaplarına yatırılan paralar iade edilir..